Online marketing blog

In deze mooie informatieve nieuwsblog kun je meer te weten komen over het volgende onderwerp:
Nieuws over: Online marketing blog, inclusief een mooie YouTube film. Bron: HubSpot Marketing YouTube
Wat is de grootste mythe op internet? Het idee dat bloggen voor uw bedrijf eenvoudig is. Fact Check zegt, niet waar. De waarheid is dat het runnen van een blog als hulpmiddel voor inkomende marketing net zoveel moeite kost als elk ander onderdeel van uw bedrijf. Volgens een recente studie duurt het schrijven van een gemiddelde blogpost zelfs iets minder dan 4 uur. Dat is een flinke investering, zeker als je regelmatig blogt. Maar voor die investering kan het rendement groot zijn. Bedrijven die bloggen kunnen 55% meer webverkeer krijgen dan bedrijven die dat niet doen en 67% meer leads per maand. Geen wonder dat 59% van de B2B-marketeers blogs als hun meest waardevolle kanaal beschouwt. Hoe gaat het? Jamal van HubSpot. Deze video leert je alles wat je moet weten om een effectieve blog voor je bedrijf te runnen, samen met een paar trucs om het efficiënt te doen.
Klanten trekken
Als je deze inhoud nuttig vindt, had je de video leuk moeten vinden en je moeten abonneren op het HubSpot YouTube-kanaal. Voordat u begint met het schrijven van uw eerste blogbericht, is het een goed idee om een beetje te begrijpen hoe blogs werken om klanten binnen te halen. Veel marketeers gebruiken blogs om de zoekpositie van het bedrijf op Google te verbeteren. En het werkt. Dit kan resulteren in een toename van 434% in geïndexeerde pagina’s op Google en een toename van 97% in geïndexeerde links. Dit betekent dat potentiële klanten uw bedrijf eerder zullen ontdekken wanneer ze online zoeken naar een product of dienst die u aanbiedt. Blogs kunnen ook grote voordelen bieden zodra de potentiële klant u heeft gevonden. Waarom? Welnu, 70% van de mensen leert liever over een bedrijf via artikelen dan advertenties. En ik weet niet precies wie die 30% van de mensen is, ik vind het heerlijk om de hele tijd advertenties te zien. Niet hier om iemand te schande te maken, ik zeg alleen maar, ik snap het niet. Maar dat feit daar is een centrale stelling voor inbound marketing. U maakt het mogelijk voor potentiële klanten om u te vinden, precies op het moment dat ze uw dienst zoeken.
Denk er zo over na. Stel je voor dat je, oh, ik weet het niet, een fietsenwinkel hebt, en je wilt nieuwe fietsers aantrekken die geïnteresseerd zijn in de wegfietstocht. Laten we dit doen. Dus je schrijft een blog over hoe je aan de slag gaat met wielrennen. Beter nog, je schrijft een reeks blogposts, zoals hoeveel moet een racefiets kosten? Welke uitrusting heb je nodig voor racefietsen en de beste plekken om te racen in jouw omgeving. Wauw! Zorg er wel voor dat je een helm draagt. Dit zijn allemaal dingen die een potentiële klant waarschijnlijk online zal opzoeken voordat hij gaat winkelen. En als ze uw artikel hebben gelezen, heeft u het probleem nu voor hen opgelost voordat ze zelfs maar een voet in uw winkel hebben gezet.
En het oplossen van problemen is de basis voor het opbouwen van loyale klanten. Nu je begrijpt waarom een blog werkt, door je SEO op te bouwen en tegelijkertijd problemen voor je klanten op te lossen, is het tijd om de twee grote vragen aan te pakken. Waar ga je over schrijven? En hoe moet je erover schrijven? Ik heb je al een paar voorbeelden gegeven van artikelideeën voor je denkbeeldige fietsenwinkel. Maar je moet elke week met nieuwe ideeën komen om je blog effectief te houden. Je wilt dit idee vanuit twee richtingen benaderen. Wat voor soort expertise biedt u aan en welke vragen stellen klanten over uw bedrijf? Waar deze twee elkaar kruisen, is waar u uw blog wilt hebben. Begin met het maken van een lijst met onderwerpen en vraag uw team om een bijdrage te leveren. Dit hoeven nog geen echte blogideeën te zijn, maar alleen algemene onderwerpen die betrekking hebben op uw bedrijf. Besteed extra aandacht aan uw verkoop- en marketingmensen, die waarschijnlijk meer inzicht hebben in de wensen en behoeften van de klant.
Voer vervolgens een trefwoordanalyse uit om erachter te komen waarnaar mensen daadwerkelijk online zoeken. Er zijn links in de beschrijving die u door elke stap in dat proces leiden. Als we teruggaan naar ons voorbeeld van een fietsenwinkel, zijn jij en je team misschien experts op het gebied van fietshelmen, voeding voor fietsers, fietsschoenen en fietsreparaties. Uit trefwoordonderzoek blijkt dat mensen zoeken naar: verbrandt fietsen calorieën, beste fietshelm, beste fietsschoenen, kniepijn.
Begin met artikelen die uw expertise en klantbelangen kruisen. U kunt later expertise opbouwen in andere klantbelangen om ook aan die behoeften te voldoen. Besteed tijd aan het kijken naar wat uw concurrenten voor uw klanten schrijven en wat al op nummer één staat in Google voor uw doelzoekwoorden. Als u naar de concurrentie kijkt, kunt u uw startpunt bepalen. Om hoger te scoren in Google en meer lezers te winnen, moet uw inhoud 10 keer beter zijn. En gebruik de blogideeëngenerator van HubSpot om nog meer artikelideeën te bedenken, een heel jaar waard.
Tips en instructies
Nu ben je klaar om te gaan schrijven. Maar een lege pagina op uw scherm kan angstaanjagend zijn, zelfs voor professionele schrijvers. Om je over die drempel heen te helpen, heeft HubSpot een reeks gratis blogsjablonen die je kunt downloaden via de link in de beschrijving. Deze sjablonen helpen u ook om uw schrijven duidelijk en gericht te houden en ervoor te zorgen dat de opmaak is geoptimaliseerd voor online zoeken en lezen. Houd uw schrijven ongedwongen en gemoedelijk, zoals praten met een collega in de pauzeruimte. Denk vriendelijk maar professioneel, informatief maar nooit betuttelend, en wees altijd jargonvrij. Bekijk een voorbeeld van uw belangrijkste punten in de eerste paar regels van elke blog, zodat lezers weten dat ze hier aan het juiste adres zijn. Geef ze een afhaalmaaltijd om op te reageren aan het einde van elk artikel. Ben je nu klaar voor een paar echte Ninja-trucs? Deskundige bloggers voegen passieve CTA’s in als hyperlinks aan het begin van elk artikel.
Uit onderzoek van HubSpot is gebleken dat deze links de hoogste klikfrequenties hebben. Desondanks worden blogs steeds langer. Dat komt omdat artikelen van meer dan 3.000 woorden drie keer meer bezoekers trekken, vier keer meer sociale berichten en drie en een half keer meer backlinks. En trouwens, als je een blog schrijft, is het altijd goed om wat gegevens en onderzoek te gebruiken om je punt te staven en altijd naar je bronnen te linken. Het is gewoon het juiste om te doen.
Toen ik me op de middelbare school bijzonder lui voelde, zou ik zeggen, ik weet vrij zeker dat ik dit ergens heb gehoord en het gewoon opschrijf. Waarom vertel ik je dit? Kan ik daardoor in de problemen komen? Gaan ze mijn diploma afpakken? Als je blog eenmaal is geschreven, laat het dan door iemand anders lezen voor duidelijkheid en correcties. Of neem in ieder geval een pauze, ga dan terug en geef jezelf 30 minuten om te bewerken en te proeflezen. Er zijn een aantal redelijk goede AI-aangedreven apps zoals grammatica om je te helpen je schrijven te controleren. Maar ze zullen niet alles vangen. Dus goed lezen. Voeg een afbeelding toe of, nog beter, maak een aangepaste afbeelding als u over de middelen beschikt. Klik vervolgens op Publiceren. U kunt een link plaatsen op uw socialemediakanalen en elk ander online marketingkanaal, zoals een nieuwsbrief. Maar besteed geen tijd aan zorgen maken over direct verkeer.
De beste blogberichten hebben een lange staart, wat betekent dat hun waarde zich in de loop van de tijd ontvouwt naarmate mensen ze ontdekken via organisch zoeken. Het kan tot zes maanden van consistent bloggen duren voordat je iets terug ziet, en de meeste bedrijven geven het op voor die tijd. Dus blijf erbij en je krijgt een concurrentievoordeel. Je moet gewoon gestaag blijven bloggen en je zult de resultaten op de lange termijn zien. Als je al een tijdje blogt, moet je een korte pauze nemen van nieuwe inhoud om oudere berichten te optimaliseren. Bij HubSpot is 92% van de leads afkomstig van blogposts die ouder zijn dan zes maanden. Er liggen dus heel veel kansen op tafel door het verleden te optimaliseren. Gebruik bloganalysetools om te identificeren welke berichten verkeer genereren, maar geen leads, zodat ze kunnen worden geoptimaliseerd voor die conversies.
Identificeer vervolgens berichten die leads in een hoog tempo converteren maar weinig verkeer hebben en optimaliseer die berichten voor zoeken, zodat ze meer verkeer kunnen genereren. Het wordt het verleden optimaliseren genoemd, en er staat een artikel in de beschrijving dat je zal uitleggen hoe je deze magische strategie voor je blog kunt implementeren. Door een blog van hoge kwaliteit te bouwen en te onderhouden, maakt u inhoud die solide leads voor uw bedrijf zal blijven opleveren, lang nadat u op publiceren heeft gedrukt. En u hoeft geen briljante schrijver te zijn, alleen een expert in iets in uw eigen branche. Zijn we mensen of zijn we bloggers? Laat het me weten in de reacties.